Sunday 22 May 2011

Episode Star Wars yang seterusnya?


Star Wars - ada yang minat, ada yang tak minta. Tapi aku memang minat gila movie Star Wars ni. First episod yang aku tengok, "Star Wars - Return of the Jedi", masa tu tahun 1993 kat TV3. Lepas je tengok, terus terpengaruh dengan aksi-aksi pedang laser, force tolak sana, tolak sini.. Pakai helmet sambil bunyi dengkur Darth Vader. Haha. Biasa la, zaman budak-budak, imaginasi tinggi sangat. Lepas tu aku start cari episod-episod yang lain, "A New Hope" and "The Empire Strikes Back". 

Tahun 1999, keluar pulak "Star Wars Episode I : The Phantome Manace". Bagi aku, episod ni yang paling best. Masa mula-mula aku tengok iklan dia kat tv, meloncat jugak aku. Tak sangka pulak ada lagi siri Star Wars ni. Tapi rupanya siri ni menceritakan tentang Darth Vader masa kecik - Anakin Skywalker. Lepas tu keluar pulak "Star Wars Episode II - Attack of the Clones", tahun 2002. Pehh dapat tengok Master Yoda yang tua kecik ceteot tu beraksi, tapi dah nak hujung-hujung cerita laa. Sekejab plak tu.

Lepas tu, keluar lah "Star Wars Episode III - Revenge of the Sith". Menceritakan macam mana Anakin Skywalker jadi Darth Vader dan macam mana Sith kalahkan Jedi. So, bila disusun balik siri cerita ni:
  1. Star Wars Episode IV - A New Hope
  2. Star Wars Episode V - The Empire Strikes Back
  3. Star Wars Episode VI - Return of the Jedi
  4. Star Wars Episode I - The Phantom Manace
  5. Star Wars Episode II - Attack of the Clones
  6. Star Wars Episode III - Revenge of the Sith
Haha...

Ok. Dah takde sambungan dah ke? Apa jadi kat Luke Skywalker? Kadang-kadang bila aku teringat balik kat cerita-cerita Star Wars ni, itu lah persoalan yang timbul. Tu kena tanya pengarah dia lah.. George Lucas. Wakakaka!

Tapi yang aku tahu, Lucas bakal keluarkan semua filem-filem Star Wars dalam bentuk 3-D. Cerita dah tengok banyak kali dah George Lucas oi... Buat la episode 7 plak!!

2 comments: